Adakah kita telah berjaya dalam hidup ??? Apakah ukuran "kejayaan" dalam hidup kita ???

Ukuran kejayaan dalam ISLAM ialah sejauhmanakah kita dapat mentaati perintah-Nya dalam masa yang sama meninggalkan larangan-Nya dan mengamalkan perkara sunnah. Dan ... mengakhiri ucapan dalam hayat kita dengan kalimah "Laa ilaha illallah, Muhammad Rasulullah".

Itulah kejayaan yang sebenarnya. So..., marilah kita sama-sama mencari kejayaan yang sebenarnya itu.

Rabu, 4 Mac 2009

Peristiwa di musim hujan

Ini lah keadaan bas perjalanan dari Mirmir ke Rubkona. Aku pun tak dapat nak agak mcm mana insident ni terjadi. Tapi yg jelasnya, kedua-dua tayar depan berserta gandarnya dah lepas dekat tayar belakang. Inilah akibatnya kalau "poor maintenance" kot !!! Sampai sekarang ni, bas tu masih ada kat situ. Jadi tukun ular dah kottt...

Inilah drilling equipment vehicle. Walaupun tayar banyak, tapi main dgn. tanah lembik ni, terejun jugak dia. Nasib baik dia terbalik tak kena over head transmission line tower aku. Kalau tidak, habis 14 buah well kat East & South East down.Ni ... lagi satu geng dia. Agaknya malam tadi dreba tu main daun sampai pagi kotttt !!!

Long Quee !!! Nasib la. Tak boleh nak buat apa.

Ini keta aku. Terbabas masa tgh speeding 110 km/h, tiba-tiba tayar depan meletup. Nasib baik keta tu tak over turn. Kalau tidak, jenuh berjawab la aku. But anyhow, alhamdulillah, aku selamat.
Tapi, inilah keistimewaan musim hujan. Sambil-sambil hantar orang atau tunggu orang kat airport pun sempat lagi basuh keta. Tinggal lagi kapal terbang je depa tak basuh kat sini.

Tiada ulasan: