Adakah kita telah berjaya dalam hidup ??? Apakah ukuran "kejayaan" dalam hidup kita ???

Ukuran kejayaan dalam ISLAM ialah sejauhmanakah kita dapat mentaati perintah-Nya dalam masa yang sama meninggalkan larangan-Nya dan mengamalkan perkara sunnah. Dan ... mengakhiri ucapan dalam hayat kita dengan kalimah "Laa ilaha illallah, Muhammad Rasulullah".

Itulah kejayaan yang sebenarnya. So..., marilah kita sama-sama mencari kejayaan yang sebenarnya itu.

Khamis, 19 Mac 2009

Mala Main 1st. Oil - in memory

Ber helmet merah ialah 1st. WNPOC Vice President, Mr. Awad antara yg. meng"amin"kan doa kesyukuran menyambut Mala Main 1st. oil.

Mr. Awad adalah individu yg. menandatangani aku punya "offer letter" yg. membolehkan aku mula menjejakkan kaki untuk berkhidmat di bumi Sudan pada tahun 2005 dulu.
Sehinggalah ke hari ini !!!

Antara wajah-wajah ceria menyambut Mala Main 1st. Oil.

Inilah pump yg. pertama beroperasi drp. 7 buah wellhead di Mala Main dgn. purata kedalaman 1.5 - 2 km ke dalam perut bumi.

Antara team aku, Cek Deng, Cek Mang & big boss Hj. Amin.
Dua paling kanan tu ..... sape ntah, agen promosi COCA COLA kot !!! Agaknye lah ...

Ketiga dari kiri : C&S engineer - Mr. Mohamed Siddiq, APD kita, En. Ahmad Fauze & multi decipline engineer -En. Aliman (Lime) antara individu yang telah bertungkus-lumus dalam menjayakan projek Mala Main Oil Field.
Dari kiri : Tuan Hj. Manap, Cik Mang, aku, Dato' K, Mala superintendant - Bako Sudan, Bit dan our mudir kaber, En. Nordin.

En. Nordin kite sedang sibuk dgn. "virgin crude oil" nya.
Tahniah kepada semua yg. telah terlibat samada secara langsung maupun tidak langsung dalam menjayakan Projek Mala Main Oil Field.
Tuan-tuan semua, JASA MU DI MALA MAIN OIL FIELD PROJECT - DALAM KENANGAN !!!!

Tiada ulasan: