Adakah kita telah berjaya dalam hidup ??? Apakah ukuran "kejayaan" dalam hidup kita ???

Ukuran kejayaan dalam ISLAM ialah sejauhmanakah kita dapat mentaati perintah-Nya dalam masa yang sama meninggalkan larangan-Nya dan mengamalkan perkara sunnah. Dan ... mengakhiri ucapan dalam hayat kita dengan kalimah "Laa ilaha illallah, Muhammad Rasulullah".

Itulah kejayaan yang sebenarnya. So..., marilah kita sama-sama mencari kejayaan yang sebenarnya itu.

Jumaat, 1 Ogos 2008

Alhamdulillah.


Alhamdulillah.

Bersyukur aku kehadrat ALLAH s.w.t. kerana telah memilih diriku untuk dianugerahkan kalimah Syahadah ;
Tiada tuhan yang disembah melainkan ALLAH dan aku bersaksi bahawa nabi Muhammad itu pesuruh ALLAH.
Alhamdulillah - Bersyukur aku kehadrat ALLAH s.w.t. diatas nikmat Nur Iman & Islam, nikmat sihat, nikmat tidak diuji dengan sesuatu yang tidak dapat aku menanggungnya, nikmat mempunyai isteri dan anak-anak yang mempunyai kecenderungan untuk sentiasa bersyukur & mengabdikan diri kepada-Mu dan segala-galanya yang baik yang Engkau anugerahkan untukku.

Ya ALLAH ya tuhanku, jadikanlah aku, isteriku, anak-anakku, zuriat keturunan ku, kaum keluarga ku, rakan-rakan ku dan sekelian muslimin dan muslimat keseluruhannya, seorang yang mentaati perintah Mu dan seorang yang menjauhi larangan Mu.

Amin ya Robbal A'lamin.

Tiada ulasan: