Adakah kita telah berjaya dalam hidup ??? Apakah ukuran "kejayaan" dalam hidup kita ???

Ukuran kejayaan dalam ISLAM ialah sejauhmanakah kita dapat mentaati perintah-Nya dalam masa yang sama meninggalkan larangan-Nya dan mengamalkan perkara sunnah. Dan ... mengakhiri ucapan dalam hayat kita dengan kalimah "Laa ilaha illallah, Muhammad Rasulullah".

Itulah kejayaan yang sebenarnya. So..., marilah kita sama-sama mencari kejayaan yang sebenarnya itu.

Ahad, 17 April 2011

Transit Hotel

Sejak bulan 10 tahun 2010, company aku (bukan aku yg punya), telah menggantikan transit house dengan transit hotel. Ini memandangkan dah ramai Malaysian telah tamat tempoh perkhidmatan mereka di Sudan ni dan kembali semula berkhidmat di Petronas Malaysia. Company telah memilih Prince Hotel yg terletak di Garden City, Khartoum.   
Ini lah rupa bangunan Prince Hotel yg dimaksudkan. Dgn. standard Sudan, hotel yg macam ni kira dah cukup "kelas" dah la. Sekarang ni, disini lah tempat kami transit samada dari site nak ke Malaysia maupun sebaliknya.
Ruang lobi
Ruang rehat kat dlm bilik tidur.
Ruang di bilik tidur.
Sebahagian drp. pilihan makanan yg. disediakan within the allocated badget provided by the company iaitu 1 main course, 1 type of salad, 1 type of soup & minuman. Grill fish, mixed salad & mushroom soup ini adalah sebahagian drp. favourite aku.
Yg ni pulak, kalau tak silap aku dia panggil "shawarma" with rice. Macam nasik paprik.

Itulah sebahagian drp sedikit sebanyak maklumat tentang transit hotel yg dapat aku kongsikan. Bagi member-member lama yg sama-sama menginap di transit house dulu, tentu tumpang bersyukur dengan much more improvement, much better & lebih selesa berbandingkan dengan transit house - Alhamdulillah.

Semoga ia nya juga dapat menjadi maklumat tambahan kepada team lama aku antaranya Bolok, Cek Deng, Cek Mang, Cek Rizal & Cek Asri sekiranya ALLAH s.w.t. pilih mereka utk kembali lagi ke Sudan utk our new oil field, expansion well & 185 km Fula pipeline project. Insya-ALLAH. 

Tiada ulasan: